06:19
0
Anak sulung kepada aktres jelita Rozita Che Wan, Ammar Effendy berjaya mendapat keputusan cemerlang di dalam SPM iaitu sebanyak 9A. Keputusan itu adalah bagi mata pelajaran Matematik, Bahasa Malaysia, Bahasa Inggeris, Sains, Agama Islam, Sejarah, Ekonomi , Geografi dan Akaun.
Ammar, 18, merupakan pelajar Kolej Yayasan Saad, Melaka, berkata, bahawa dia tidak sangka memperoleh kejayaan tersebut namun percaya segalanya berkat dan doa kedua-dua ibu bapanya memudahkannya lagi mendapat keputusan yang cemerlang.
“Alhamdulillah, syukur atas kejayaan ini. Selain usaha, saya percaya doa ibu dan ayah membuatkan saya berjaya mendapat keputusan yang ce,erlang.
“Apa-apapun, ini baru sahaja permulaan untuk meneruskan cita-cita saya di bidang Pelaburan Pembankan,” katanya.
Rozita Che Wan atau lebih mesra dengan panggilan Che Ta juga turut berkongsi perasaan gembiranya dengan peminat dengan memuatnaik foto sijil keputusan SPM anaknya ke laman sosial Instagram dengan kapsyen; “Congratulation sayang. Im so proud of you.”



Menurut Ammar, dia berhasrat untuk melanjutkan pengajian dalam jurusan Pengurusan dan Perniagaa di kampus Universiti Nottingham yang terletak di Semenyih selama setahun sebelum menyambung pengajian ke Universiti tersebut di United Kingdom.
TAHNIAH AMMAR DAN CHE TA SEKELUARGA 


Credit to : http://ohartis.com/2014/03/tahniah-anak-sulung-che-ta-dapat-8a-dalam-spm/

0 comments:

Post a Comment